«بچه ها الفبا!» از صفر تا صد

در اولین پستی که در وبلاگ می نویسم، قصد دارم مراحل تولید اولین بازی آموزشی تعاملی که روی سیستم عامل اندروید ساختیم براتون توضیح بدم.اینکه چرا این ایده رو انتخاب کردیم ، به دلیل کمبود شدیدی بود که در بازی و برنامه های این سبک مشاهده می کردیم.

برای تولید این بازی مراحل مختلفی به صورت موازی انجام شد که در ادامه این مراحل رو توضیح خواهم داد:

مرحله اول انتخاب بازی ها و آموزش ها: در این مرحله بعد از مشورت و هم فکری با معلم های پایه دبستان ، مجموعه ای از بازی و آموزش ها که خود معلمان در آموزش به بچه ها در کلاس ازشون استفاده کرده بودن و به نتایج خوبی رسیده بودن، انتخاب کردیم.

مرحله بعد، جمع آوری داده ها بود.برخلاف اسم سادش، این بخش بسیار حساس و مهم هست.به طوری که داده های آموزشی نبایست برای دانش آموزان خیلی سخت و نامفهوم و از طرفی خیلی آسان می بود تا کودک به طور مستمر از این بازی استفاده کند .

در مرحله بعد نوبت به صدابرداری در استودیو رسید که گوینده بازی که یکی از دوبلورهای معروف صدا و سیما هست قرار شد تلفظ حروف و تعاریف سوالات و چند بخش دیگه رو تمرین کند تا برای ضبط آماده بشیم.فرآیند ضبط صدا ۲روز طول کشید.چون بعد از ضبط روز اول، بعضی از تلفظ صداها انتظارات مارو برآورده نکردن و مجبور شدیم دوباره ضبط کنیم.

همزمان با انجام این مراحل در حال طراحی گرافیکی بازی ها و آموزش های برنامه بودیم که بتونه قوانین کاربردپذیری برنامه ها رو به طور کامل رعایت کنه و هر بخش از طراحی که انجام می شد ، شروع به پیاده سازی اون بخش از بازی می کردیم.

بعد از پیاده سازی ، نوبت به تست های کاربردپذیری برنامه رسید.البته در موقع طراحی بسیاری از موارد رو در نظر گرفته بودیم ولی باز نیاز به بررسی بیشتر داشت.

در مرحله تست برنامه، به مشکلات عجیبی برخورد کردیم که از جالب ترین آن ها این بود که در بعضی از گوشی های با رزولوشن بالا به مشکل memory leak برخوردیم و دلیل اون و روش حلش رو میتونید در پستم تو Stack Overflow بخونید.

businessman-analyzing-formula

در مرحله آخر هم سرویس پرداخت درون برنامه ای و سرویس عدد که برای قراردادن تبلیغات در برنامه ها و بازی ها است به بازی اضافه شد و بالاخره بازی منتشر شد!

این بازی تعاملی مطابق برنامه ریزی که کرده بودیم ، بسیار مورد پسند مردم قرار گرفت به طوری که در روزهای ابتدایی هرروز حدودا ۱۰۰۰ نفر این برنامه رو دریافت میکردن و در ماه اول به +۲۰k رسیدیم.

این بود از تجربیاتم در اولین برنامه ای که در سیستم عامل اندروید نوشتیم.امیدوارم از این پست لذت برده باشید.

این بازی رو میتونید از لینک زیر در کافه بازار دریافت کنید

دریافت از کافه بازار

در ادامه این مطالب رو هم بخونید

«یوزانا، یوزپلنگ ایرانی» از ایده تا اجرا... یوزانا یوزپلنگ ایرانی یوزانا یوزپلنگ ایرانی نام یک بازی موبایل ایرانی است که توسط تیم آرمیک طراحی، تولید و منتشر شده است. در ادامه خلاصه ای از رون...
3 پاسخ
  1. ترابی
    ترابی says:

    سلام دوست عزیز
    با تشکر از برنامه مفیدتون . بنده در کار آموزش زبان فارسی مشغول هستم که بصورت مجازی برای خارجی ها آموزش زبان فارسی می دهم.میشه بفرماید چطور میشه برنامه را بصورت کامل خریداری کرد و ان را برای کاربران خارجی ارسال کرد.ا

    پاسخ
    • احمد عطاآفرین
      احمد عطاآفرین says:

      باسلام
      ممنون از شما
      لطفا از طریق ایمیلinfo@armiksoft.com با ما در ارتباط باشید و تعداد نسخه هایی از برنامه که موردنیازتون هست رو به ما بگید.

      باتشکر
      تیم آرمیک

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *